Možnosti spolupráce
Na všechny poskytované služby je potřeba se objednat předem. Konkrétní čas služby probíhá dle domluvy.
Individuální psychoterapie (od 15 let)
Rodinná terapeutická setkání a párová terapie
Psychologické poradenství
Příprava předškoláků
Dynamická diagnostika učebního potenciálu
Na prvním setkání se vždy domluvíme na podmínkách spolupráce (z mé strany také blíže terapeutický kontrakt k vidění v sekci "Ke stažení"). Poté se společně seznámíme a probereme, k čemu mohou naše setkávání sloužit.
V případě nezletilých klientů je první setkání spolu se zákonným zástupcem.
Setkání trvá 50 minut.
Individuální psychoterapie (od 15 let)
Terapii je možné využít jako podporu v náročném období či krizi, jako seberozvojovou činnost či jako dlouhodobou možnost sdílení s druhým člověkem.
Jsem ve 3. ročníku psychoterapeutického výcviku v otevřeném dialogu. Jedná se o přístup, který se zaměřuje na vytváření respektujícího dialogu mezi terapeutem a klientem. Hlavním cílem je poskytnout prostor pro otevřenou komunikaci, kde je možné sdílet své myšlenky, pocity, zkušenosti atp. bez jakýchkoliv soudů či hodnocení.
Využívají se metody aktivního naslouchání (přítomnost terapeuta v situaci, reakce na aktuální potřeby a projevy) a reflexe (identifikace klíčových momentů, které terapeuta z nějakého důvodu zaujaly - např. kvůli použitému slovu, prožité emoci atp.).
Dialog pak umožňuje prozkoumávání klientových zkušeností a hledání nových perspektiv a možností. Často také hledá zdroje v sociální síti klienta.
Na prvním setkání se vždy domluvíme na podmínkách spolupráce (z mé strany také blíže terapeutický kontrakt k vidění v sekci "Ke stažení"). Poté se společně seznámíme a probereme, k čemu mohou naše setkávání sloužit.
Setkání trvá 75 minut.
Rodinné terapeutické setkání a párová terapie
Tato služba je vhodná zejména pro rodiny aktuálně procházející náročnou situací. Oproti individuální terapii umožňuje tento formát účast většího množství lidí, což obvykle zahrnuje rodinné příslušníky, ale může zahrnovat i další blízké osoby, přátele nebo například zdravotníky (složení se může v průběhu času měnit, nemusí být stálé).
Sezení jsou realizována podle principů Otevřeného dialogu, což zajišťuje, že každý účastník má prostor k vyjádření svého názoru a pocitů. Tím se podporuje rozmanitost perspektiv a zkušeností, které mohou vést k hlubšímu porozumění a řešení problémů. Všichni zúčastnění jsou plně informováni o průběhu a obsahu diskusí, což zajišťuje důvěru a otevřenost mezi všemi členy skupiny. Klienti jsou vedeni k tomu, aby objevovali a využívali své vlastní zdroje a schopnosti k řešení situace.
Přestože zde není přítomen druhý facilitátor (jako tomu standardně bývá), principy péče jsou shodné s těmi, které uvádím v popisu "Individuální psychoterapie". Setkání jsou strukturována tak, aby podporovala svobodné a rovnocenné vyjádření všech přítomných. Cílem je vytvořit bezpečné prostředí, kde mohou být otevřeně probírány i ty nejtěžší a nejcitlivější témata.
Při úvodní konzultaci si ujasníme cíle a podmínky testování. Samotné testování je pak rozděleno do dvou čtyř hodinových bloků, pauzy jsou přizpůsobeny potřebám dítěte. Závěrem se znovu setkáme se zákonným zástupcem, kde shrnu všechna zjištění a doporučení.
Vyšetření trvá 2x 4 hodiny, součástí je také úvodní a závěrečná konzultace.
Dynamická diagnostika učebního potenciálu
V originále LPAD - The Learning Propensity Assessment Device. Zaměřuje se na posouzení schopnosti učení a nalezení způsobů, jak u konkrétního dítěte dále rozvíjet jeho potenciál. Cílem je tedy zjistit, co dítě potřebuje k tomu, aby se mohlo co nejlépe učit novým schopnostem a dovednostem. Snaží se identifikovat, o jaké silné stránky se při myšlení opírá a které slabiny jeho výkon naopak snižují.
Je vhodné, pokud mají zákonní zástupci k dispozici zprávu ze školy (vzor k vyplnění v sekci "Ke stažení") či od jiných odborníků (psycholog, psychiatr, neurolog).
Z vyšetření se píše také komplexní zpráva, která obsahuje samotný průběh vyšetření, zjištění z něj vyplývající a doporučení jak pro žáka samotného, tak pro školu a domácí prostředí. Takto vystavená zpráva není ekvivalentem vyšetření v Pedagogicko-psychologické poradně a nemá stejnou legislativní hodnotu - nedá se bezprostředně použít pro nastavení podpůrných opatření - toto lze ale ve spolupráci s PPP, kdy může dobře sloužit jako podklad. Zpráva může být užitečná také pro diskuzi ve škole, např. s výchovným poradcem, speciálním pedagogem atp.
Může se jednat o jednorázové setkání či dlouhodobější podporu.
Setkání trvá 50 minut.
Psychologické poradenství
Psychologické poradenství je flexibilní forma podpory, která může být využita v jakékoli životní situaci. Je to prostor, kde se můžete zastavit a promyslet své aktuální problémy, najít nové způsoby řešení a získat nadhled nad tím, co vás trápí. Poradenství vám poskytuje možnost zaměřit se na konkrétní situace, které vás momentálně znepokojují, a přináší strukturovaný přístup k jejich řešení.
Poradenství může probíhat formou jednorázového setkání, kdy společně probereme váš aktuální problém a navrhneme možná řešení. Pokud cítíte potřebu hlubší podpory, poradenství může probíhat i déledoběji, kdy se setkáváme pravidelně a postupně pracujeme na zvládání různých aspektů vaší situace.
Na první schůzce společně probereme, jaké oblasti je potřeba u vašeho dítěte rozvíjet a následně se domluvíme na postupu péče. Setkání může být libovolný počet, dle individuálních potřeb každého předškoláka.
Setkání trvá 50 minut.
Příprava předškoláků
Setkávání s dětmi, kdy cílem naší spolupráce bude rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti, které jsou potřeba pro úspěšný start ve škole. Může být vhodné pro děti, které potřebují dotrénovat něco konkrétního nebo jako komplexní podpora např. při odkladu školní docházky.
Práce bude probíhat v principech tzv. zprostředkovaného učení - vnímám jako důležité, aby bylo dítě vedeno k reflexi vlastní práce, tedy přemýšlení o procesu hledání řešení atp., nikoliv aby mu někdo jen slepě ukázal, jak se má co dělat.
Celá doba návštěvy trvá 50 minut, kdy přímá práce s předškolákem činí 40 minut, 10 minut bude ponecháno na závěrečnou konzultaci s rodičem - co se za společný čas odehrálo, co jsme trénovali, co je možné zkusit doma, prostor pro kladení otázek atp.
Jednotlivé oblasti, které můžeme společně rozvíjet mohou být např. příprava na psaní (jemná motorika a grafomotorika), čtení (jazykové dovednosti, pravo-levá orientace), socioemoční dovednosti, rozvoj matematicko-logického myšlení, tréning paměti a pozornosti, rozvoj jazykových dovedností (slovní zásoba, užití jazyka) atp.